Wat is Shockwave?

Shockwave therapie (ook wel ‘extracorporale shockwave therapie’ of ‘ESWT’ genoemd) is een moderne en zeer doeltreffende behandelmethode. Het is een behandeltechniek waarbij patiënten worden blootgesteld aan krachtige ‘schokgolven’, die door middel van een behandelkop nauwkeurig gericht worden zodat ze op de gewenste locatie in het lichaam een mechanisch effect hebben. De bekendste medische toepassing is het vergruizen van nierstenen met behulp van shockwaves. Fysiotherapeuten passen de methode toe voor het behandelen van klachten aan het bewegingsapparaat bijv. bij een tennisarm, verkalking in schoudergewricht, chronische ontsteking van een achillespees en hielspoor. Shockwaves versnellen het genezingsproces door de zelfhelende eigenschappen van het lichaam te activeren, ze stimuleren de stofwisseling en verbeteren de bloedcirculatie. Voorafgaand aan een shockwave behandeling wordt een echo gemaakt om te bepalen of shockwave de beste behandelmethode is.

Enkele voorbeelden:

• Chronische schouderklachten, met of zonder kalkafzetting.
  • Chronische elleboogpijn (tennis- of golferselleboog).
  • Pijn net onder de knieschijf.
  • Chronische pijn aan de achillespees (achillodynie).
  • Hielpijn (hielspoor), pijn onder de voet.
  • Andere vormen van tendinitis.

Bron (http://www.shockwavenet.nl)

Als u één van deze klachten heeft, laat dan een screening doen. Dat kan zonder verwijzing. Tijdens het kennismakingsgesprek vertellen we hoe uw specifieke klacht verholpen kan worden. Direct na de eerste behandeling heeft u duidelijkheid over hoe uw behandelplan er uit zal zien.

Kosten

Shockwavetherapie wordt buiten de reguliere behandeling fysiotherapie uitgevoerd. De kosten zijn 20 euro per behandeling. Als u lid bent van health center Life and Kicking is er geen eigen bijdrage.

Wilt u meer informatie of uw klacht een indicatie is voor shockwave therapie? Vraag het de fysiotherapeut.

U kunt terecht bij:

Martin van Tol
Direct online een afspraak maken? Bel nu

FYSIO IJBURG

Eva Besnyöstraat 29